Tuesday 29 October 2013

SUNNAH BEKAM YANG DITINGGALKAN UMAT ISLAM, KENAPA MEMILIH RAWATAN DARI NASRANI DAN YAHUDI?

BAGAIMANAKAH MEMAHAMI BEKAM? KENAPA RAMAI UMAT ISLAM TIDAK MENGAMALKAN RAWATAN SUNNAH NABI SAW INI?


Satu soalan mudah pada anda : “adakah anda pernah mendengar istilah bekam? Apakah anda pernah dibekam?” berbahagialah apabila anda menjawab “pernah”. Sebab dari soalan yang ditujukan pada ramai teman muslimin, menunjukkan bahawa mereka belum mendengar istilah bekam sebanyak 80%. Sedangkan yang belum pernah dibekam sebanyak 90%.


Sungguh merugikan, kerana rawatan bekam ini telah dikenali ribuan tahun dahulu. Sejak zaman Nabi Musa a.s dan bekembang ke seluruh dunia hingga hari ini.

Rawatan bekam adalah semulajadi, tiada bahan kimia, tiada kesan sampingan serta boleh mengatasi banyak penyakit di zaman moden ini.
 
Rawatan berbau ‘barat’ yang didominasi orang Nasrani dan Yahudi nampak indah dan menyenangkan serta menyembuhkan. Ini memang usaha mereka untuk menjauhkan kaum muslimin dari kitab-Nya Al-Quran dan Sunnah Nabi SAW.

Hadis Nabi SAW Diriwayatkan oleh At-Thabrani, bahawa pembekaman pada satu cara disekitar tengkuk sahaja dapat menyembuhkan 72 penyakit. Rasululullah SAW bersabda: “Hendaklah kamu semua melakukan pengubatan dengan bekam ditengah tengkuk, kerana sesungguhnya perkara itu merupakan ubat dari tujuh puluh dua penyakit”

Setiap yg sunnah pasti ada keberkatannya...Menurut Anas Bin Malik, telah bersabda Rasulullah S.A.W. "Pengubatan yang paling baik di antara kalian ialah al Hijaamah (Bekam Darah)".


 BEKAM THIBBUN NABAWI (POINT BEKAM RASULULLAH)

Saya melakukan bekam thibbun nabawi dgn satu point penting diatas kepala. Bekam diatas kepala dapat menghilangkan 72 jenis penyakit…Insha Allah

Appointment bekam appointment bekam sms nama alamat tarikh anda mahu berbekam ke 017-2378001 Jehan

Rawatan BEKAM POWER saya bermula seawal jam 10 pagi. Anda tak perlu bersusah payah hendak ke pusat rawatan saya. Biarlah saya datang kepada anda. Pakej rawatan saya KL & SELANGOR (jurubekam wanita juga disediakan) :
a)Rm110 utk 22 cups         b)Rm60 utk 10 cups


Facebook: http://bit.ly/bekamazzahra   ♥|LIKE|SHARE|♥ insha Allah bermanfaat pada rakan-rakan anda dengan menghidupkan rawatan Sunnah Nabi Muhammad SAW…:)

Ya ALLAH...
Muliakanlah orang yang membaca status ini  Ringankanlah kakinya untuk melangkah ke masjid  Lapangkanlah hatinya  Bahagiakanlah keluarganya
Luaskan rezekinya seluas lautan  Mudahkan segala urusannya  Kabulkan cita-citanya  Jauhkan dari segala Musibah  Jauhkan dari segala Penyakit, Fitnah, Prasangka Keji, Berkata Kasar dan Mungkar.  Dan berkatilah dunia & akhirat untuk orang yang membaca, like dan sharekan status ini.

Aamiin ya Rabbal'alamin

No comments:

Post a Comment